Flocken och Insiders

Det har gått en tid sedan jag skrev sist men så har det också varit en hel del turbulens i världen men att som Penser i Dagens Industri räkna bort aktier framöver eller som någon annan påstod vänta 10 - 20 år på uppgång är väl att ta i. Att problemen hopat sig lär väl ingen undgått att märka men därmed är inte världens undergång nära och definitivt inte människors vilja att tjäna pengar på aktier. Men flockmentaliteten finns o rädslan att förlora sina besparingar hos småsparare skapar nedgång. Intressant är därför att insiders köper och det borde vara en motvikt mot alltför stor pessimism.Själv är jag inställd på långsiktighet men trots det har jag   mer pengar på banken än tidigare i våras.Så även jag har blivit mer försiktig! Dessutom har jag styrt om en del från mindre svenska företag till större samt till investmenbolag och råvarufonder som jag tror på. Lundberg är skicklig, Kinnevik med Tele2 är också intressant. Har också investerat i Industrivärlden och Ratos. Hennes o Mauritz är en gigant som lyfter i framtiden. Svensk basindustri likaså med Atlas, Sandvik, SSAB med flera.Men världen är darrig för tillfället så det gäller att inte låta journalisterna få för stort utrymme...Lagom är bäst!

Kommentarer
Postat av: Snålänningen

Jag skulle säga att så länge företagen visar upp en okej utdelning så är det bara att sätta pengarna i säkra bolag som fortfarande ger dig bra avkastning. Man kanske till och med får dem lite billigare nu.

2011-09-14 @ 07:47:05
URL: http://snalanningen.se
Postat av: Thomas Ahrndt

Tack för din kommentar. Du har så rätt så!

2011-09-20 @ 17:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0